top of page

ALGEMENE VERKOOPSVOORWAARDEN What a Choc

Julie Goossens

What a Choc – Soerie BV

Battelsesteenweg 121

2800 Mechelen

BTW nummer: BE0782.315.193

Email: happy@whatachoc.be

Website: www.whatachoc.be

Artikel 1: Algemene bepalingen

De e-commerce website van What a Choc (Soerie BV), een besloten vennootschap met maatschappelijke zetel te Battelsesteenweg 121, 2800 Mechelen en atelier te Tichelrij 23, 2800 Mechelen, BTW BE 0782.315.193, RPR, biedt haar klanten de mogelijkheid om de producten uit haar webwinkel online aan te kopen.

Onderhavige Algemene Voorwaarden ("Voorwaarden") zijn van toepassing op elke bestelling die geplaatst wordt door een bezoeker van deze e-commerce website (“Klant”). What a Choc wordt aangeduid als “Verkoper”. Bij het plaatsen van een bestelling via de webwinkel van What a Choc moet de Klant deze Voorwaarden uitdrukkelijk aanvaarden, waarmee hij instemt met de toepasselijkheid van deze Voorwaarden, met uitsluiting van alle andere voorwaarden. Bijkomende voorwaarden van de Klant worden uitgesloten, behoudens wanneer deze voorafgaandelijk, schriftelijk en uitdrukkelijk door What a Choc aanvaard zijn.

Artikel 2: Prijs

Alle vermelde prijzen zijn uitgedrukt in EURO, steeds inclusief BTW en alle andere verplicht door de Klant te dragen taksen of belastingen..

Indien leverings-, reservatie- of administratieve kosten worden aangerekend, wordt dit apart vermeld.

De opgave van prijs slaat uitsluitend op de artikelen zoals het woordelijk wordt omschreven. De bijhorende foto’s zijn decoratief bedoeld en kunnen elementen bevatten die niet inbegrepen zijn in de prijs.

De volledige koopsom wordt altijd meteen betaald in de webshop, tenzij schriftelijk anders werd afgesproken met de Verkoper. Betaald de Klant in dit geval niet op tijd, dan is hij in gebreke. Blijft de Klant in gebreke, dan is de Verkoper gerechtigd de verplichtingen op te schoren totdat de koper aan de betalingsverplichting heeft voldaan.

Blijft koper in gebreke, dan zal verkoper tot invordering overgaan. De kosten met betrekking tot die invordering komen voor rekening van de koper. Deze incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten.

In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van de koper zijn de vorderingen van verkoper op de koper onmiddellijk opeisbaar.

Weigert koper zijn medewerking aan de uitvoering van de opdracht door verkoper, dan is hij nog steeds verplicht de afgesproken prijs aan verkoper te betalen.

Artikel 3: Aanbod

Ondanks het feit dat de online catalogus en de e-commerce website met de grootst mogelijke zorgvuldigheid worden samengesteld, is het toch mogelijk dat de aangeboden informatie onvolledig is, materiële fouten bevat, of niet up-to-date is. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden What a Choc niet. De Verkoper is wat de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie slechts gehouden tot een middelenverbintenis en is in geen geval aansprakelijk ingeval van manifeste materiële fouten, zet- of drukfouten.

Wanneer de Klant specifieke vragen heeft over bv. maten, kleur, beschikbaarheid, leveringstermijn of leveringswijze, verzoeken wij de Klant om vooraf contact op te nemen met onze klantendienst.

Het aanbod geldt steeds zolang de voorraad strekt en kan te allen tijde worden aangepast of ingetrokken door What a Choc. What a Choc kan niet aansprakelijk gesteld worden voor het niet beschikbaar zijn van een product. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.

Aanbiedingen zijn vrijblijvend en kunnen steeds aangepast worden naargelang de voorraad.

Artikel 4: Online aankopen

De bestelprocedure loopt als volgt:

  • de klant selecteert de gewenste producten en voegt deze toe aan diens winkelwagen

  • om te bestellen, klikt de klant op het winkelwagenicoon in de rechterbovenhoek van de webpagina en selecteert ‘winkelwagen bekijken’

  • de klant kijkt diens bestelling na en selecteert een afhaalpunt of kiest voor de optie verzending, hier kan de klant ook een promotiecode of aantekening toevoegen

  • de klant klikt op ‘afrekenen’ om verder te gaan met het aankoopproces

  • hier kan de klant een account aanmaken en moet hij/zij/die de persoonlijke gegevens invullen en een afhaaldatum kiezen zoals beschreven op de webpagina

  • om verder te gaan, klikt de klant op ‘doorgaan’

  • de klant vult de facturatiegegevens in en klikt op ‘doorgaan’

  • de klant kijkt de gegevens na en vervult de betaling, waarna hij/zij een bevestigingsscherm krijgt en een bevestigingsmail zal ontvangen op het aangegeven mailadres

De Klant heeft de keuze tussen de volgende betaalwijzen

  • via bankkaart (Bancontact)

What a Choc is gerechtigd een bestelling te weigeren ingevolge een ernstige tekortkoming van de Klant met betrekking tot bestellingen waarbij de Klant betrokken is.

Eens de bestelling is geplaatst kan de klant zijn bestelling niet meer wijzigigen, tenzij schriftelijk en uitdrukkelijk door What a Choc aanvaard te zijn.

Artikel 5: Levering en uitvoering van de overeenkomst

Afhaal van de bestelde producten vindt plaats op de maatschappelijke zetel (Battelsesteenweg 121, 2800 Mechelen) op een onderling afgesproken moment (zoals in de bestelprocedure is aangegeven). De klant kan na het betalen van de bestelling niet meer terugkomen op zijn gekozen afhaalmoment, tenzij schriftelijk en uitdrukkelijk door What a Choc aanvaard te zijn. Last minute wijzigingen (3 dagen voor het gekozen afhaalmoment) zijn niet meer mogelijk. Indien de klant niet in de mogelijkheid is om naar één van de afhaalmomenten te komen, dient deze te kiezen voor verzending.

Indien de Klant de bestelde goederen niet komt afhalen op het afgesproken moment, vervalt diens recht op terugbetaling.

Elke zichtbare beschadiging en/of kwalitatieve tekortkoming van een artikel of andere tekortkoming bij de levering, moeten door de Klant onverwijld worden gemeld aan What a Choc.

Het risico wegens verlies of beschadiging gaat over op de Klant vanaf hij (of een door hem aangewezen derde partij, die niet de vervoerder is) de goederen fysiek in bezit heeft gekregen. Het risico gaat echter al over op de Klant bij levering aan de vervoerder, als de vervoerder van de Klant de opdracht heeft gekregen de goederen te vervoeren en deze keuze niet door de handelaar was geboden, zoals in geval van verzending mogelijk door Bpost.

Indien What a Choc door overmacht niet in staat is de overeenkomst uit te voeren, behoudt What a Choc het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder dat enige schadevergoeding kan worden geëist. Tevens behoudt What a Choc het recht om de overeenkomst te beëindigen zonder voorafgaande ingebrekestelling in geval van faillissement, kennelijk onvermogen alsmede in geval van enige wijziging in de rechtspositie van de koper.

Artikel 6: Eigendomsvoorbehoud

De geleverde artikelen blijven tot op het moment van gehele betaling door de Klant, de exclusieve eigendom van What a Choc.

De Klant verbindt er zich toe zo nodig derden op het eigendomsvoorbehoud van What a Choc te wijzen, bv. aan eenieder die op de nog niet geheel betaalde artikelen beslag zou komen leggen.

Artikel 7: Herroepingsrecht

De Klant kan het herroepingsrecht niet uitoefenen voor:

  • de levering van goederen die snel bederven of met een beperkte houdbaarheid;

  • de levering van goederen die specifiek voor de klant werden gemaakt (maatwerk, ...);

  • de levering van goederen die werden aangekocht met korting

Artikel 8: Garantie

Krachtens de wet van 21 september 2004 betreffende de bescherming van de consumenten bij verkoop van consumptiegoederen heeft de consument wettelijke rechten. Deze wettelijke garantie geldt vanaf de datum van levering aan de eerste eigenaar. Elke commerciële garantie laat deze rechten onverminderd.

Om een beroep te doen op de garantie, moet de Klant een aankoopbewijs kunnen voorleggen. Klanten wordt aangeraden om de oorspronkelijke verpakking van de goederen te bewaren.

Bij vaststelling van een gebrek moet de Klant What a Choc zo snel mogelijk inlichten. In ieder geval dient elk gebrek binnen een termijn van 2 maanden na vaststelling ervan door de Klant te worden gemeld. Nadien vervalt elk recht op herstelling of vervanging.

De wettelijke garantie is nooit van toepassing op defecten die ontstaan ten gevolge van ongelukken, verwaarlozing, valpartijen, gebruik van het artikel in strijd met doel waarvoor het ontworpen werd, het niet naleven van de gebruiksinstructies of handleiding, aanpassingen of wijzigingen aan het artikel, hardhandig gebruik, slecht onderhoud, of elk ander abnormaal of incorrect gebruik.

Defecten die zich manifesteren na een periode van 6 maanden volgend op datum van aankoop, desgevallend levering, worden geacht geen verborgen gebreken te zijn, behoudens tegenbewijs door de Klant.

Artikel 9: Klantendienst

De klantendienst van What a Choc is bereikbaar via e-mail (happy@whatachoc.be) of per post op het volgende adres Battelsesteenweg 121, 2800 Mechelen. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden.

Artikel 10: Sancties voor niet-betaling

Onverminderd de uitoefening van andere rechten waarover What a Choc beschikt, is de Klant ingeval van niet- of laattijdige betaling vanaf de datum van de wanprestatie van rechtswege en zonder aanmaning een intrest van 10% per jaar verschuldigd op het niet-betaalde bedrag. Bovendien is de Klant van rechtswege en zonder aanmaning een forfaitaire schadeloosstelling verschuldigd van 10% op het betrokken bedrag, met een minimum van 25 euro per factuur.

Onverminderd het voorgaande behoudt What a Choc zich het recht voor de niet (volledig) betaalde artikelen terug te nemen.

Artikel 11: Aantasting geldigheid - niet-verzaking

Indien een bepaling van deze Voorwaarden ongeldig, onwettig of nietig wordt verklaard, zal dit op geen enkele wijze de geldigheid, de wettigheid en de toepasbaarheid van de andere bepalingen aantasten. Het nalaten op gelijk welk moment door What a Choc om één van de in deze Voorwaarden opgesomde rechten af te dwingen, of gelijk welk recht hiervan uit te oefenen, zal nooit gezien worden als een verzaking aan zulke bepaling en zal nooit de geldigheid van deze rechten aantasten.

Artikel 12: Wijziging voorwaarden

Deze Voorwaarden worden aangevuld door andere voorwaarden waar expliciet naar verwezen wordt, en de algemene verkoopsvoorwaarden van What a Choc. Ingeval van tegenstrijdigheid, primeren onderhavige Voorwaarden.

Artikel 13: Bewijs

De Klant aanvaardt dat elektronische communicaties en back-ups als bewijsvoering kunnen dienen.

Artikel 14: Toepasselijk recht – Geschillen

Het Belgisch recht is van toepassing, met uitzondering van de bepalingen van internationaal privaatrecht inzake toepasselijk recht.

De rechtbanken van de woonplaats van de Consument zijn bevoegd bij gerechtelijke geschillen. De Consument kan zich ook wenden tot het ODR-platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).

bottom of page