top of page
web_whatachoc_djulibravenboer_00056.jpg

Heb jij nog vragen? Kijk hier eens!

  • Welke producten kan ik bij jou bestellen? En wanneer?
    Het vast assortiment (pralines, zeevruchten, truffels, repen, ...) kan je het hele jaar door (met uitzondering van de zomermaanden) bestellen. Doorheen het jaar lopen er ook verschillende thema collecties zoals Halloween, Advent, Sinterklaas, Kerst, Valentijn, Pasen en Moeder-/Vaderdag. De thema collecties staan maar een paar weken online, meestal ongeveer 4-8 weken voor de โ€˜feestdagโ€™ (Sint, Kerstmis, Pasen, ...).
  • Hoe kan ik een bestelling plaatsen?
    Bestellen kan via de webshop. Je selecteert de producten die je graag wilt kopen door ze toe te voegen aan je winkelmandje en volgt daarna de instructies om de betaling in orde te brengen. Je kan kiezen om je bestelling af te halen of je kiest er voor om je pakketje te laten verzenden. Het afhaalmoment kan je kiezen via een mailtje dat je krijgt na het plaatsen van je bestelling. BELANGRIJK: Indien je producten uit verschillende themacollecties wilt bestellen (zoals Halloween - Advent en Sinterklaas of Sinterklaas en Kerst), kies je best voor 2 aparte bestellingen (per thema). Zo krijg je 2 mailtjes om 2 afhaalmomenten te boeken of kan ik je bestelling in 2 delen versturen en ontvang je de chocolade voor een thema-/feestdag. Bestel je toch uit verschillende themacollecties? Dan bestaat de kans dat je bestelling pas verstuurd kan worden wanneer de producten van de laatste collectie op voorraad zijn. (bijvoorbeeld Sint + Kerst chocolade: levering na Sinterklaas)
  • Een product is uitverkocht. Wanneer is het terug beschikbaar?
    Producten uit de vaste collectie worden regelmatig aangevuld (met uitzondering aan het einde van het seizoen in mei). Wil je op de hoogte gehouden worden wanneer een product terug voorradig is, kan je klikken op de knop โ€˜houd mij op de hoogte wanneer dit product terug beschikbaar isโ€™. Producten uit de themacollecties (Sint, ...) zijn hoogstwaarschijnlijk volledig uitverkocht. Je kan altijd bekijken of er een andere variant (aantal stuks/gewicht, kleur chocolade, ander vorm, ...) wel nog beschikbaar is. Ik werk met beperkte hoeveelheden om zo weinig mogelijk overschotten te hebben en geen chocolade weg te moeten gooien. Sommige producten kan je pre-orderen. Deze producten zijn nog niet op voorraad maar worden opnieuw geproduceerd in de komende dagen/weken.
  • Hoe lang kan ik de producten van de thema collecties kopen?
    Bij elke thema collectie vermeld ik - via de pop up in de webshop - een datum tot wanneer je je bestelling kan plaatsen. Na deze datum kan je mogelijks niet meer bestellen of heb je misschien geen uitgebreide keuze meer. Ik vermeld ook steeds een uiterste datum van verzending, waarbij de chocolade nog op tijd bij jou zou moeten aankomen voor de feest-/themadag. Na deze datum kan je misschien nog chocolade bestellen, maar komt deze niet meer op tijd aan voor een bepaalde โ€˜feestdagโ€™. Bestellen voor afhaling kan meestal iets langer (gemiddeld tot 2 dagen voor de afhaalmomenten). TEN ALLEN TIJDE IS HET MOGELIJK DAT TE WEBSHOP VROEGER SLUIT OF DAT DE VOORRAAD NIET MEER AANGEVULD ZAL WORDEN. BESTEL DAAROM ZO SNEL MOGELIJK ALS JE ZEKER WILT ZIJN VAN JE BESTELLING.
  • Hoe kan ik betalen?
    Je betaalt steeds via de webshop via bancontact. Het is niet mogelijk om cash te betalen (tenzij we dit anders afgesproken hebben). Bestellen vanuit Nederland? Je kan ook kiezen voor de optie 'IDeal'.
  • Waar kan ik jullie chocolade kopen?
    What a Choc is een webshop met een atelier, maar zonder fysieke winkel. Je kan dus je chocolade bestellen via de webshop of in รฉรฉn van onze samenwerkende winkels. Hier kan je onze samenwerkingen terugvinden. LET OP: dit zijn winkels waar we regelmatig mee samenwerken. Volg onze socials om een overzicht te krijgen van de huidige leveringen en producten.
  • Kan ik jullie ook terugvinden op marktjes?
    Ja, je kan ons terugvinden op: Vegan Aโ€™fairs โ€“ Brugge (26 oktober โ€™25) AMA Fest โ€“ Genk (9 november '25) Vegan World โ€“ Hasselt (13 december โ€™25)
  • Waar staan de rode, oranje, groen, paarse, gele en appelblauwzeegroene randen rond de foto's in de webshop voor?
    Om de webshop zo overzichtelijk mogelijk te maken, gebruik ik verschillende kleuren. Zo kan je naargelang je voorkeur voor pure, melk of witte chocolade - of alle 3 - makkelijker zien welke producten jou graag zult lusten. Rood = pure chocolade Oranje = melk chocolade Groen = witte chocolade Paars = mix van pure, melk en witte chocolade Verder gebruik ik ook enkele kleuren voor specifieke (geliefde producten). Appelblauwzeegroen = zeevruchten Geel = truffels
  • Hoe kan ik gebruik maken van een kortingsactie?
    Producten met korting dien je steeds in je winkelmandje te plaatsen. Bij een 4+1 actie leg je dus 5 producten in je winkelmandje. Heb je een kortingscode, dan kan je deze invoeren aan het einde van het bestelproces. Let op: sommige kortingscodes zijn persoonlijk en kan je maar 1x gebruiken. Deel ze dus niet met anderen of je verliest je eigen korting.
  • Ik wil mijn pakketje thuis laten leveren. Wanneer wordt mijn pakje thuis geleverd?
    Ik verzend pakketjes op woensdag (en wanneer ik extra tijd zou hebben op vrijdag). Als alle producten die je bestelde op voorraad zijn, probeer ik je pakketje zo snel mogelijk klaar te maken voor verzending. Bestel je voor maandag 23u59 dan kan ik je pakketje woensdag (of vrijdag) versturen. Dan duurt het (gemiddeld) 1 of 2 werkdagen voordat je pakketje bij jou is. Bestel je producten van 2 of meer themacollecties, dan zal je pakje geleverd worden in de periode voor de laatste thema-/feestdag. Indien je dus zowel voor Sint als Kerst tegelijk besteld, stem je er mee in om je producten mogelijks pas na Sinterklaas te ontvangen. Wil je dit vermijden? Zorg dan voor 2 bestellingen (รฉรฉn voor Sinterklaas en รฉรฉn voor Kerst). LET OP: Ik doe mijn uiterste best om je pakketje zo snel mogelijk te verzenden, maar โ€“ afhankelijke van de drukte in mijn atelier en bij de post โ€“ kan je pakje een beetje vertraging oplopen. Je krijgt een mailtje wanneer ik je pakketje naar de post heb gebracht. Voor verzending betaal je โ‚ฌ7,9 (in Belgiรซ). Wanneer het warmer wordt, kies ik er voor om geen bestellingen te verzenden. Ik lever graag kwalitatieve producten af en bij warme temperaturen kan ik dit niet garanderen.
  • Kan ik mijn pakketje volgen via een track en trace code?
    Wanneer je bestelling verzonden is, krijg je een mail om je pakje op te volgen. Indien je dit mailtje niet krijgt (en je pakje is al even op zich aan het laten wachten), mag je me altijd een mailtje sturen. Dan kijk ik dit voor je na en bezorg ik je een link.
  • De producten die ik bestelde zijn kwetsbaar. Zal mijn pakketje heel aankomen?
    Ik doe mijn uiterste best om alles voorzichtig in te pakken en goed af te leveren bij de post. Na het afleveren bij de post heb ik dit dus niet meer zelf in handen. De verantwoordelijkheid voor verzending ligt dan ook bij jou als klant wanneer je deze producten besteld. Producten die extra kwetsbaar zijn, zoals de gevulde Paaseieren, hebben een grotere kans om te breken. Indien je deze producten kiest, stem je in met het risico van de verzending.
  • Ik wil mijn bestelling graag afhalen. Wanneer kan dit?
    Wanneer je kiest voor afhaling krijg je een mailtje om je afhaalmoment in te plannen. Afhankelijk van de producten die je bestelde, kies je het gepaste afhaalmoment. Zo kan je kiezen uit een afhaalmoment voor producten uit de vaste collectie als voor afhaalmomenten voor themacollecties (Sint, Pasen, Moederdag, ...). Bestelde je รฉnkel producten van de basiscollectie, dan kan je kiezen voor afhaling op vrijdag tussen 18-19u. Dit afhaalmoment probeer ik wekelijks te laten doorgaan, tenzij anders wordt aangegeven. Bestelde je producten uit de themacollectie, dan kies je voor de afhaalmomenten van deze themacollectie. Kijk steeds goed na tussen welke uren je kan langskomen. Afhalen is uiteraard gratis. Je kan enkel langskomen als je dit effectief hebt aangegeven via de mail die je kreeg en ik je afhaalmoment heb bevestigd. Je kan tot maximum 48u voor het afhaalmoment je keuze bevestigen. Kies op tijd je afhaalmoment! Bestel dus vรณรณr woensdagavond diezelfde week als je vrijdag wilt afhalen. Afhalen kan op Battelsesteenweg 121 (2800 Mechelen).
  • Ik kan niet naar het afhaalmoment komen. Kan ik op een ander moment langskomen?
    Wanneer de afhaalmomenten niet passen, kies je best voor verzending of kan je chocolade kopen in een (verpakkingsvrij) winkel, koffiebar, bakker, ... Omwille van praktische redenen is het niet mogelijk om een ander moment af te spreken. Hier kan je onze samenwerkingen terugvinden. LET OP: dit zijn winkels waar we regelmatig mee samenwerken. Volg onze socials om een overzicht te krijgen van de huidige leveringen en producten.
  • Zijn alle producten vegan, lactose- en glutenvrij?
    Alle producten zijn 100% plantaardig โ€“ en dus lactosevrij (en ook koemelkvrij, koemelkeiwitvrij). Enkel de Dubai reep is NIET GLUTENVRIJ! In de webshop kan je filteren op glutenvrije en lactosevrije producten, maar hieronder zal je telkens het hele aanbod (behalve de Dubai reep) vinden dat dus volledig geschikt is voor vegans & personen met een lactose- en/of glutenintolerantie.
  • Ik ben allergisch aan noten en/of soja. Van welke producten kan ook ik genieten?
    In de webshop kan je alle producten zien die notenvrij en/of sojavrij zijn als je klikt op de filter โ€˜notenvrijโ€™ en/of โ€˜sojavrijโ€™. Noten: Let wel op! De witte chocolade is gemaakt op basis van amandelen. Dit is geen grote hoeveelheid (7%), maar is dus enkel mogelijk voor mensen die een kleine hoeveelheid noten (amandelen) verdragen. Soja: Let wel op! Ik gebruik nooit zuiver soja in een vulling of chocolade, maar de meeste producten bevatten wel sojalecithine. Indien je dit niet kan verdragen, raad ik je aan om me te contacteren. De witte chocolade is volgens de producent wel sojalecithine-vrij, maar deze producten worden dus wel gemaakt in een atelier waar sporen van sojalecithine onvermijdelijk zijn.
  • Welke chocolades gebruiken jullie?
    Ik gebruik chocolades van een Cacao-Trace programma. Dit is een programma dat streeft naar duurzame cacao en chocolade en ook oog heeft voor de cacaoboer en het hele proces dat vooraf gaat aan de productie van chocolade. Wil je hierover meer weten? www.cacaotrace.com. De melk chocolade die ik gebruik is op basis van rijstmelk, de witte chocolade op basis van amandelen.
  • Gebruiken jullie ook duurzame verpakkingen?
    We kiezen zo vaak als mogelijk voor kartonnen doosjes en composteerbare zakjes om zoveel mogelijk plastic te vermijden. Je haalt je bestelling ook af in een kartonnen zakje of krijgt je bestelling via de post in een kartonnen doos (eventueel met gerecycleerd papier) en papieren plakband. We hebben enkele pralinedoosjes (van 15 stuks) met een plastic venster, zodat je de pralines direct kan zien. Dit kan fijn zijn als je pralines cadeau geeft, ... Uiteraard kies je zelf welke verpakking je graag wilt. Leveringen via de post verlopen ook CO2 neutraal!
  • Hoe bewaar ik de chocolade?
    Chocolade bewaar je best in een donkere, droge en frisse ruimte โ€“ 16ยฐC is ideaal. Chocolade bewaar je best niet in de ijskast, want dan kan er vocht ontstaan of verminderd de houdbaarheid.
  • Hoe lang kan ik de chocolade bewaren?
    Op elk product plak ik een etiket met de minimale houdbaarheidsdatum. Tot deze datum kan je zeker nog genieten van het product, indien je deze juist bewaart. Na deze datum kijk, ruik en proef je best om te controleren of de chocolade nog goed is. Slaat je chocolade wit uit, ... Dan bewaar je de chocolade niet op de juiste manier. Ook dan is deze echter nog perfect te consumeren.

Heb je je antwoord niet gevonden? Neem dan contact op

Logo whatachoc circle

Ambachtelijke chocolade,

plantaardig, glutenvrij en lactosevrij.
Handgemaakt in Mechelen, heerlijk om te geven en te beleven.

BE 0782315193

BE21 7340 5760 7703

Heb je nog vragen? 

Lees onze F.A.Q

bottom of page